X

Register

To purchase tickets, subscriptions, products and memberships, you must register. Simply fill in your name and email information and Register: you'll be soon sent a confirmation email. Once you have confirmed your registration as indicated, you can login.

Shop without login, connect quickly with Facebook after viewing the Facebook regulations on data and settings or
If you are registered, please

Login information
Privacy and Consents
Newsletter Our newsletter contains news about our calendar.! Newsletter Policy
I give Blue Note my authorization that I can revoke:
Sending promotional information on products, services, events, market research carried out with traditional and remote communication tools
Analysis of my personal interets for targeted services and sending personalised promotional information:
Notes You can always edit your choice or unsubscribe when you want.
General Conditions of Contract

2018 March 27 Tuesday time 21.00
UR-kestra 27/03/2018 21.00

UR-kestra

Massimiliano Milesi Sax

Gabriele Boggio Ferraris Vibrafono

Andrea Baronchelli Trombone

Luca Pissavini Basso

Michele Bonifati Chitarra

Filippo Sala Batteria

 

Door price 27,00

Please reserve your dinner

Buy by phone

Tuesday to Saturday from 2pm to 10pm
02 69016888

Sei amici, sei musicisti, sei compagni di viaggio : UR-KESTRA nasce sotto le luci del progetto UR, una giovane etichetta discografica nata a fine 2015 da un’idea di Gabriele Boggio Ferraris, vibrafonista jazz milanese.

Il gruppo proposte musica interamente originale, firmata da ciascun dei componenti del collettivo : tutti i musicisti coinvolti provengono dalle più svariate esperienze musicali ed appartengono a pieno titolo alle nuove leve del Jazz italiano.

Il progetto è un collettivo nato in occasione della prima residenza artistica a firma UR Records, svoltasi lo scorso agosto in alta quota, nel cuore delle alpi orobiche. Partendo dall’esperienza delle “Folk Song” di Luciano Berio, la musica dell’UR-KESTRA catalizza diversi linguaggi musicali provenienti da svariate etnie: il viaggio musicale va a toccare tutti e cinque i continenti, da Bali ad Israele, dall’Ungheria al Giappone.

Le diverse sonorità vengono sintetizzate attraverso il linguaggio del jazz contemporaneo, e la sua naturale predisposizione alla commistione tra i generi più svariati : dal rock alle musiche balcaniche, dalla world music alla musica contemporanea più sperimentale.

I componenti dell’ensemble sono sia compositori che esecutori e sono tutti e sei molto attivi nelle collaborazioni con alcuni degli artisti più in vista del panorama jazz italiano ed internazionale : da Tino Tracanna a Paolo Fresu, da Dave Douglas a Roy Paci, da Peter Brötzman a Wayne Horwitz.

Buy tickets for your favourite shows

Buy by phone

Tuesday to Saturday from 2pm to 10pm
02 69016888

Follow us

for updates and more