X

Register

To purchase tickets, subscriptions, products and memberships, you must register. Simply fill in your name and email information and Register: you'll be soon sent a confirmation email. Once you have confirmed your registration as indicated, you can login.

Shop without login, connect quickly with Facebook after viewing the Facebook regulations on data and settings or
If you are registered, please

Login information
Privacy and Consents
Newsletter Our newsletter contains news about our calendar.! Newsletter Policy
I give Blue Note my authorization that I can revoke:
Sending promotional information on products, services, events, market research carried out with traditional and remote communication tools
Analysis of my personal interets for targeted services and sending personalised promotional information:
Notes You can always edit your choice or unsubscribe when you want.
General Conditions of Contract

2020 September 13 Sunday time 21.00
Celebrate the Coltrane Sound! 13/09/2020 21.00

Celebrate the Coltrane Sound!

Enzo Lo Greco basso/contrabbasso

Gianni Lo Greco batteria

Antonio Zambrini piano

Germano Zenga sax

Door price 17,00

Please reserve your dinner

Sold out

Buy by phone

Tuesday to Saturday from 2pm to 10pm
02 69016888

Penso che la cosa principale che un musicista debba fare sia dare all’ascoltatore un quadro delle tante cose meravigliose che conosce e sente nell’universo.
Questo è ciò che la musica è per me: una delle maniere di dire che l’Universo in cui viviamo, che ci è dato, è grande e bello!” (J. Coltrane)

Queste splendide parole rilasciate a Down Beat suonano come il manifesto programmatico di uno dei più grandi sassofonisti di sempre.

John Coltrane ha cambiato radicalmente non solo il volto del jazz moderno, ma anche del rock, che si è ampiamente ispirato alle sue concezioni modali, al suo singolare misticismo e alla sua predilezione per le musiche orientali.

La sua musica, permeata di spiritualità era liberissima, irruenta, versatile e passionale, ma allo stesso tempo assorta, meditativa, ricca di lirismo.

I suoi lunghi e imprevedibili assoli, sono diventati immortali.

 

Per una notte celbreremo l’universo di una delle icone assolute del jazz e della musica con Celebrate The Coltrane Sound!

Sul palco i LO GRECO BROS, la sezione ritmica più calda ed affiatata del panorama musicale italiano, faranno da cerimonieri, con il loro quartetto di star.

Musicisti di grande talento ed esperienza i due fratelli Lo Greco si sono costruiti una solida fama internazionale grazie a dischi sempre molto apprezzati dagli intenditori. Hanno collaborato con Chet Baker, Brian Auger, Ray Charles, Stevie Wonder, Elton John, Dee Dee Bridgewater.Mario Biondi, Giorgia.. e molti altri.

Buy tickets for your favourite shows

Buy by phone

Tuesday to Saturday from 2pm to 10pm
02 69016888

Follow us

for updates and more